Thursday, February 23, 2012

Buah Melaka

Syukur jd jugak buah melaka aku. Bukan x penah buat tp selalu buat dgn ma jer. Ari semlm cam teringin mkn so mintak tlg my love beli tepung pulut sebelum dia potong rambut. Jd semasa dia pegi potong rambut aku dgn Qaisara buat ler buah melaka nie.Mula kita campur kan tepung bersama air jer. isi kan warna bagi cantik.

  
Lepas menjadi doh kita isikan gula melaka (gula melaka ker nama dia aku pun tak pasti). Selalunya buah melaka warna hijau tp aku lak warna merah. nk tau kenapa :-
1. Warna hijau x ada kat umah.
2. Malas nk suruh my love beli lak.
3. warna merah jer yg ada kat dlm umah. Jd guna ler apa yg ada.



Kemudian kita bulat2 kan kecil2. Jgn besar sgt. Pastu kita rebus. sudah masak kita golekkan dln kelapa parut. Kemudian leh ler mkn.



Ini dia pengacau aku setiap masa. Jemput makan semua.

No comments:

Post a Comment