Monday, March 26, 2012

Pokok Kari & Limau Purut

Minggu lepas x tau ler semangat mana yg dtg aku gigih membeli 2 pokok kari & limau purut.Aku g nurseri sayur 2 dgn Liza, dia beli pkk ulam tengik burung namanya (jgn mare kalau silap eja). tapi bagus juga kalau tanam sendiri pkk yg digunakan. nie x masa nk masak bz je g umah org mintak itu & ini ler. lama2 nnt menyampah org tgk kita. asal dtg nk mintak jer, tanam sendiri malas. betul tak.Oleh kerana 2 ler aku dgn semangat yg membara g nurseri beli 2 pkk dulu.ada lagi brape pkk yg perlu dibeli lagi. malas nk tunjuk rajin sgt nnt mcm 1 nurseri (pkk ler) aku nk beli.Aku x ambik lak gambar kaw nurseri 2. Nurseri 2 dkt je dgn kaw umah aku.

Pkk kari aku tnm dlm pasu. Pkk limau purut aku tnm dlm botol minyak (kat bwh 2 aku lubang2kan dia).aku x beli pun pasu lupa lak masa nk bli 2.



nie dia pkk yg aku tanam dlm bekas.


Dlm pasu besar 2 aku semai pkk lada. dh besar ckit nnt br aku tnm dlm pasu. sebelah lak dlm pasu kecil 2 aku tnm pkk kucai jer. senang nk bt jemput2 nnt.

Kalau ada semangat yg membara lagi aku nk menanam lagi. bye2.

No comments:

Post a Comment